söndag 10 juli 2011

Chivas besök!

Chiva är en väldigt vacker dobbermanntik som varit varit på besök över en helg hos mig.
Jag har träffat Chiva tidigare både på kurs och på hennes hemmaplan. Så jag vet sedan innan att hon kan vara ganska vass mot andra hundar.
Så munkorgen åkte på och sedan släppte jag in 7 andra hundar till henne. Dessa hundar gick lungt fram till Chiva och luktade på henne. Hon sänkte svansen och hängnde ner huvudet direkt när hundarna tog kontakt.
Efter 5 min åkte munkorgen av och Chiva började försiktigt röra sig runt och ta kontakt för att sedan bjuda upp till lek.
Chiva skötte sig sedan upperligt bland dom andra hundarna hela helgen.
Härligt att se att bra balanserade hundar kan få obalancerade hundar lugna och fina.













/Anette

2 kommentarer:

Anette J Nordqvist sa...

Super! Du är jätteproffsig Anette! Så glada matte och husse måste vara!

/Anette

Vildandsmamman sa...

Instämmer till fullo med min namne!!!
Kram