lördag 23 februari 2013

Två kanondagar i Vänge

I torsdags och fredags var jag tillsammans med Bull och Knox och hälsade på hos Helena och Fredrik i Vänge. Liksom alltid när vi hälsar på hade vi två underbara dagar med bra hundträning, god mat, mycket hundsnack och trevligt sällskap.


Bull hade det lite jobbigt med enligt hans tycke två snygga löptikar och koncentrationen var lite si och så emellanåt. Tonårshanar... När vi använde skott till apporterna skärpte han till sig och gick både långa linjer och fixade markeringarna.

Kommunikationen mellan mig och Knox blir bättre för varje gång vi tränar, och det känns som om han nu börjar lita på mina linjetagsskick. På avstånd har Knox inte förstått min stoppsignal. Jag fick en kanonbra genomgång av Helena igår hur Fredriks signal som Knox är inlärd på låter. Jag behöver vara mycket rappare i signalen för att Knox ska förstå. Jag övade på morgonrundan i morse och vilken skillnad det blev när jag blåser på " rätt" sätt. Knox blixtstoppar. Nu gäller det för mig att inte "glömma" hur jag ska blåsa i "stridens hetta".

Ett jättetack Helena och Fredrik för två underbara dagar.

//Lena

0 kommentarer: