söndag 18 maj 2014

Mycket hade jag kunnat föreställa mig...

... men inte detta.

I ottan for jag och träningskompisarna Carina och Birgitta iväg till Danmark för att starta prov. Vi hade inte haft helt koll på avståndet till provplatsen då vi anmälde, så det var betydligt längre än vi tänkt oss. Vi hade fått tillåtelse att komma vid 10-tiden istället för kl 8. So far so good.
Efter 3,5 timmar i bil och två broar senare kom vi fram. Skumt... väldigt få bilar vid provplatsen. Skönt, sekretariatet var i all fall öppet. Ut kommer en kvinna och säger att Markprove B idag är inställt. Vi ser säkert alla tre ut som levande frågetecken (allas vår tanke är att hon vill skämta med oss för att vi är sena), så kvinnan upprepar sig och talar tyyyydliggare. Vi se säkert fortfarande ut som levande frågetecken (skämt inser vi - nej, men kanske förstår vi inte riktigt danskan), så kvinnan upprepar sig igen ännu tyyyyyyyydligare. Hon förklarar nu att provet är inställt pga att viltet var fruset eftersom provledaren hade tagit upp detta ur frysen först igår eftermiddag. Helt sanslöst! Jag är själv provledaren och vet att det tar 3-4 dagar att tina vilt, definitivt inte 12-15 timmar.

Det officiella B-provet blev istället ett inofficiellt B-prov på dummysar. Mycket snällt nog fick vi gå före i kön för att gå våra prov. Bull var taggad som tusan men genomförde provet mycket bra ändå och fick ett 1:a-pris, vad det nu var värt.

Hemma igen vid 16.30 efter nya 3,5 timmar i bil. En bortkastad dyr dag helt i onödan. Jag hoppas åtminstone att vi får anmälningsavgiften tillbaka.

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

//Lena

0 kommentarer: