söndag 9 november 2014

Genomtänkt avelsarbete




Underbart att se vad de små har med sig i bagaget från ett genomtänkt avelsarbete i många generationer.

På dagens morgonpromenad tog jag med mig en nyskjuten kråka från gårdagens jakt (Sverker och Q var på gåsjakt :-). När vi gick över hagen passade jag på att smyga ut kråkan på en plats med högt gräs. På vägen hemåt igen gick jag mot samma område och genast i anslutning till detta vittrade Mackee (nyss 4 månader) kråkan och började lugnt och metodiskt med låg näsa att söka i gräset, finner kråkan, tar blixtsnabbt upp den och kommer i full fart med den till mig som står en bit därifrån. Lugn fin mun med bra grepp över ryggen på kråkan och lämnar den rakt i min hand.
Underbart, nu gäller det att förvalta arvet rätt.

//Lena

0 kommentarer: