lördag 7 augusti 2010

Dagisfröken för en dag

Idag har jag testat på livet som hunddagisfröken så Anette kunde få en dag ledigt i sommar.


Upp med tuppen och iväg till Anette för tidig morgonpromenad tillsammans med Anette innan hon stack iväg. Dagen har sedan ägnats åt att gosa och leka hundarna, städa vitt ludd i gräsmattan efter att någon hund haft kul och bitit sönder ett antal gosedjur i miljoner småbitar och en njutbar fika i solskenet. Lillpudeln Enter tyckte att jag var en mycket bekväm "liggdyna" när jag satte mig ned för att vila en stund så jag satt kvar och mös med honom i knät lite extra innan det var dax för eftermiddagspromenaden. Lagom till promenaden kom grannpojkarna som ibland hjälper Anette att gå med någon hund på promenaden så vi fick med alla 6 hundar samtidigt. Kort därefter kom Anette hem efter en dag på Tosselilla med syster och barnen så vi är nog lika trötta båda två.

Tack för hjälpen grabbar!

//Lena


0 kommentarer: