söndag 29 augusti 2010

Jakt- och fiskemässan

Idag har jag varit på Jakt- och fiskemässa på Bosjökloster tillsammans med familjen. Som sig bör på mässan är det fullt med folk, och man springer på kända ansikten hela tiden. Hund- och skytteuppvisningarna är sig ganska lika från år till år men ändå trevliga att titta på en stund.


Nytt för i år var kaninhoppning. Dit skulle vi aldrig gått för där väcktes Sams önskemål om egen kanin eller hundvalp igen. Hemresan var en enda lång diskussion om varför Sam INTE kan få kanin eller köpa en hundvalp förrän han är minst 12 år gammal.
SPECIALPEDAGOGEN "mamman med sina bästa övertalningskonster" fick rycka in!

På inköpslistan stod ett par ordentliga hörselskydd (som jag lovat Sam istället för de Peltor Kid han har nu när han mer regelbundet följer med på jakterna) samt ullsockor till mig.
Jo då, vi kom hem med hörselskydd och ullstrumpor OCH ett par sommarkängor till mig (då jag idag upptäckte att sulan spruckit på mina älsklingskängor) ett par kängor, ett pimpelspö och en hundvisselpipa till Sam samt ett par korta gummistövlar till Sverker.
VARNING för inköpsdjävulen!

//Lena

0 kommentarer: