lördag 15 januari 2011

Två starka ...

Min bil har varit på verkstad en tid eftersom den blev påkörd på en parkeringsplats strax före jul. Eftersom jag skulle ha hyrbil en tid tänkte jag att det var klokt att ta ut hundburen så jag kunde använda den i hyrbilen. När jag och Sam igår kom hem från arbete/skola och skulle köra iväg och gå kvällspromenad med hundarna i Bokskogen kom jag på att jag och Sverker inte lyft tillbaka buren in i min bil, och Sverker hade åkt till Stockholm. Jag kör inte gärna utan bur med risk för både eget och hundarnas liv om olyckan skulle vara framme.

Vad gör jag nu?
Kanske skulle jag och Sam kunna lyfta den gemensamt? Tveksamt.
Jag frågande Sam om han trodde han skulle orka lyfta buren (den väger kring 20 kg och är otymplig), och han svara självsäkert - "det fixar vi mamma".
Jag sa - "Vi provar".
Det märks att sonen börjar bli stor (fyller 7 år i februari), för vi bar och lyfte in buren i bilen utan större problem. Jag måste erkänna, att jag trodde inte riktigt på att Sam skulle orka.
Efteråt gick vi en skön kvällsrunda på 3 km.

//Lena

0 kommentarer: