söndag 15 maj 2011

Cesar Milan Show

Måste säga att Cesar är en stor förebild för mig så det var ganska stort att få se honom live.
Han bjöd väldigt mycket på sig själv när han bland annat beskrev hur en hund uppfattade vissa situationer.
Visst jag är en stor fan av hans tv pogram så det han pratade om var inget nytt men ändå speciellt att se honom berätta från 7 meters håll.
Efter showen hade Cesar en frågestund för de med vip-biljetter. Då tände dom upp i hela arenan och Cesar satte sig med sin son på scen kanten, detta blev verkligen personligt.
Vissa frågor blev man lite förvånad över...............bland annat en man som undrade om hundarna förstod något språk bättre än något annat språk??????????
Då var han snabb och svarade "Spanska"...............
Cesar berättade i sin show tydligt hur hundar kommunicerar näsa, ögon och sist öron i denna ordning uppfattar dom omgivningen.
Bästa frågan med bästa svaret var: Kan man få komma till ditt Dogcenter och jobba?
Svar: jag ska avsluta sista säsongen av Mannen som talar med hundar sedan vill jag ta emot och utbilda människor för att sprida kunskap........JAG vill dit.
Hoppas han är seglivad så han fortfarande jobbar när mina barn blivit stora så jag kan åka till USA och jobba där några månader.

/Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du är ju sveriges svar på cecar!!! Du är superduktig!!!!Jag menar det!!Du är min idol :)

Kram Helene

Anonym sa...

Stort tack för den kommentaren!

Kram Anette