tisdag 3 april 2012

Glädjande besked!

Tänk så fort saker och ting kan förändras. För en vecka sedan visste jag inte om Ducken skulle överleva. Efter 1 vecka är han åter pigg som en mört, och skulle vilja gå långpromenad om jag tillät honom.

Det bästa av allt är att veterinären ringde i eftermiddags och meddelade att "tumören" i mjälten inte alls visade sig vara en tumör utan en "blodfylld" mjälte. Nu räknar vi med att Ducken blir helt återställd igen, även om han får leva utan sin mjälte.

Hur mjälten har spruckit lär vi aldrig få vet. Det enda jag över huvud taget kan tänka mig det skulle kunna bero på är om det hände något när Bull sprang in i sidan på Ducken när vi var ute på morgonrunda i lördags morse?

Ducken "vilar sig i form" ytterligare en tid, och sedan börjar vi ladda för jaktsäsongen igen i augusti.

//Lena

1 kommentarer:

Hanna med Asta sa...

Underbara nyheter!!
jag hoppas vi ses på fortsättningskursen trots magen :)