onsdag 1 augusti 2012

Mycket på en gång

Lite "semester" från målararbetet där hemma blev/blir det igår, idag och imorgon då det plötsligt blev "mycket hund" istället.

Igår fick vi spontanbesök från det Belgiska par (kennel Flaming Rockstars) som anordnar den kurs som jag och Sverker ska vara instruktörer på i oktober. De var på besök i Sverige och passade på att stanna hos oss i någon dag. Vi hade en jättetrevlig middag igår kväll, och mycket hundsnack blev det.
Sverker och vår träningskompis Jan har tränat med dem hela dagen idag. Enligt rapporterna hemifrån så var Belgarna jättenöjda med både test av kallvilt och vass- och sumpsök.

Själv hade jag sedan länge en unghundsträning inbokad med Bull hos Birgitta Wiberg i Moheda idag, så jag stack hemifrån vid lunchtid. Nyttig unghundsträning som alltid. Mycket fotgående och sitta lugnt i ny grupp. Trötta i huvudet blir de "små".



En del av gruppen fick jag med på bilden.

Just nu sitter jag i sängen på vandrarhemmet och hundarna sover lugnt på golvet. Detta i avvaktan på morgondagens heldagsträning hos Birgitta L utanför Ljungby. Träning ska det bli både för Bull och Jazz.

//Lena

0 kommentarer: