lördag 4 augusti 2012

Ny OS-gren?

Jag fick igår en fantastisk ide' att motionssimma hundarna efter roddbåt.
En gammal plastjolle och damm kunde jag låna av kompisar. Årorna hade fått fötter, så jag for idag iväg och köpte nya inkl. hållare. Glad i hågen efter mitt inköp tänkte jag att jag måste testa om det funkade att få hundarna att simma efter mig när jag rodde. Jag och Sam tog med Bull, åror och hållare och körde till dammen. Efter en stunds letande lyckades vi hitta båten bland all uppvuxen vass och efter en hel del kämpande även få ut båten på öppet vatten. Sam stannade kvar på land medan jag tappert försökte ro med århållare som inte håller fast årorna och åror som snodde in sig i sjögräset. Ro fort så att Bull fick simma efter blev det inte tal om. Det slutade istället med att Bull efter en stund tröttnade på att simma runt båten och med ett stadigt grepp med munnen tog tag i repet som satt fast i fören och simmade in mot land bogserandes båten med mig i. Sista lilla biten fick jag som tur var hjälp av Sam att dra mig igenom vassen igen.

Kanske var det inte en sådan "fantastisk" ide', men varför inte en ny OS-gren till 2016 års spel - roddbåtsdragning med hund ... Det finns ju både EM och VM där hundar drar en släde och förare. Eller kanske inte förresten.

Jag får nog komma på ett bättre sätt att motionssimma hundarna på.

/Lena



1 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt en OS gren är född
Peter S