lördag 1 juni 2013

Bra morgonträning

Jag och Carina var tidigt i morse ute i strålande solsken med gummibåten i högsta hugg. Säsongspremiären med ordentlig vattenträning. Jag rodde ut och lade dummysar i "rad" (upplagda på näckrosblad för att de skulle ligga stilla) för bra träning för hundarna att simma på längre och längre för varje skick utan landkontakt.

Bull (halv blinda apporter) simmade på med bra självförtroende och hittade apporterna utan problem trots att han aldrig gjort denna övning tidigare. Jag är mycket nöjd med hans utveckling.
Knox (helblinda apporter) behövde lite dirigeringsstöttning på första apporten, och då fick jag testat att han lydde både stopp och tecken även i vatten. Vid andra skicket simmade han på med bra självförtroende. Jag och Knox har nu efter 5 månader tränat ihop oss riktigt bra.

Jag ser mycket fram emot nästa helg då jag ska på kurs med både Bull och Knox. Det blir första gången som jag tränar Knox när någon annan än jag själv lagt upp träningen. Det ska bli spännande att se om vi förstår varande så som jag hoppas.

//Lena

0 kommentarer: