torsdag 27 juni 2013

WT-premiärer

Igår kväll och ikväll har jag och Bull respektive Knox varit och startat Working Test i Dagstorp. Det var premiär för båda två ( Knox med mig) i nkl- resp. elitklass.

Bull var igår till att börja med lite ofokuserad och missade en markering. Jag gjorde förarmissen att inte inse detta och strulade sedan till det och kallade sedan in. Då blir det 0 poäng. Därefter följde två fullpottare med 20 poäng och en på 17 poäng. sista stationen spikade Bull området för markeringen, låg bra kvar och letade, men hittade tyvärr inte dummyn så jag kallade efter en stund in, och därmed ytterligare en 0:a. Några vidare poäng blev det inte på totalen, men Bull blev en erfarenhet rikare med nyttig träning av att fokusera trots alla hundar, skott och andra störningar runtomkring.

Bättre gick det för mig och Knox idag. Vi blev delad 2:a på 91 poäng (max 100) trots två mindre förarmissar även idag då jag agerade lite för sent. Jag är jättenöjd med Knox insats.

//Lena


0 kommentarer: