söndag 1 december 2013

Underbar apporteringshöst + Storm

Vilken underbar apporteringshöst det har varit. Inte en enda dag med minusgrader och iskyla. Även om det igår var lite småkyligt för hundarna i vattnet. Ducken, Bull och Knox fick följa med mig på jakten. Ducken som börjar närma sig 13 år fick komma ut på ett av dreven och hjälpa till med eftersök, då är han i sitt esse. Bull lär sig mer och mer för varje jakt, sitter lugn och coolt och hämtar fint det jag låter honom gå på. Knox var lite busig idag och tog vid två tillfällen lite egna initiativ. Det får vi strama upp innan vi ska starta prov om två veckor.

Jag lyckades för en gång skull komma ihåg att ta med kameran till jakten, dock var inte ljuset det bästa så tyvärr blev de flesta bilderna rätt dåliga.


 Ducken från gårdagens apportering, stolt med en höna i munnen.

 Bull i full koncentration under skyttet.

Sverker och Q var i förmiddags iväg på gåsjakt, medan jag stod i caféet och bredde mackor för fulla muggar på KGIF:s fotbollstunering. Sverker fick med sig en gås hem, och döm själva via videon nedan - jag tror det är en ny stjärna på gång i huset. Storm nyss fyllda 4 månader hämtar utan minsta tvekan gåsen som väger lika mycket och är större än Storm själv.

0 kommentarer: