söndag 28 februari 2010

Det finns hopp om våren!


Äntligen visar Skåne upp de första vårtecknena. Ovan den första snödroppe som vågat sig fram i trädgården idag.

Igår var det ännu rätt mycket snö att klafsa runt i när jag och träningskompisarna var ute och apporteringstränade på förmiddagen, men det var någon plusgrad och fåglarna sjöng i skogen.

I morse gav jag och resten av familjen oss iväg till Lomma där vi hört av kompisar att det inte var så mycket snö i skogen. Morgonen bjöd på strålande solsken, sjungande fåglar, snösmältning och en hel del barmark. Gissa om vi blev träningssugna? Jag och Sverker tränade våra unghundar tillsammans med Jan som äger Giblis son Douglas. Sverker tränade en del tolling och linjetag. Jag och Jan hade lagt ut 3 olika dirigeringspunkter och blandade markeringar med linjetag till punkterna vi lagt ut. Båda hundarna var jätteduktiga och var minst lika inspirerade som vi. Under tiden vi tränade klättrare sonen Sam som den smidigaste apa i träden. Träningen avslutades med kaffe och bulle i solskenet.
När vi kom hem kring lunchtid visade termometern på +5,5°C. Inspirerad av vårkänning "löpte jag amok" på äppelträden. Det blev hårdbeskärning med sågen, så nu får vi väl se om det blir några äpplen till hösten.

I skrivande stund vräker regnet ned utanför fönstret och ännu mer snö försvinner. Jag trodde aldrig jag skulle känna lycka för ösregn, men så länge det minskar snötäcket får det gärna regna för min del.

//Lena

0 kommentarer: