söndag 28 februari 2010

Innerväggarna är resta.



Att fotografera väggarna placering är svårt så här finns en ritning hur det ungefär ser ut.
Alla blåa väggar är gipsväggar den svarta är en bärande lättbetong vägg.

I fredags kom Syrran och hennes man Peter hem till oss för att hjälpa oss med innerväggarna.
Syrran och Tomas gipsade och jag och Peter reglade väggarna.
Reglat väggar har jag aldrig gjort förrut men med Peters kunskap som fd snickare visade han mig hur man gör. Vi hjälptes åt med två innerväggar sedan på Lördagen reste jag två själv.
På Lördagen kom även Christian dit och hjälpte oss att gipsa mm.
Sedan idag reste jag resten av mellan väggarna själv - lite mallig e jag faktiskt.

/Anette

3 kommentarer:

Vildandsmamman sa...

Du är kanonduktig Anette - vi är såååå impade!
Och alla ni andra är såklart oxå superduktiga!

Anonym sa...

Tack!

LCHF sa...

Duktig du är!!!!!!