torsdag 8 juli 2010

Galet roligt på lördag!

På lördag går en av årets höjdpunkter av stapeln. Något i hundväg gissar ni säkert - men denna gång är det fel. Det är årets Mölleberga LawnMower GrandPrix som går av stapeln i byn Mölleberga på "Månsabanan".


Varje år brukar ett 15-tal galna förare med lika galet ombyggda åkgräsklippare tävla mot varandra i diverse olika deltävlingar innan årets vinnare koras. Som traditionen sig bör kommer jag, Tomas (Anettes sambo) och bysmeden Gert ställa upp med var sin gräsklippare även i år. Jag hörde ända hemifrån mig att Tomas och Gert provkörde gräsklipparna ikväll. De får stå för mekandet så står jag för körandet. (-:

Har du aldrig skådat ett gräsklipparrace rekommenderar jag ett besök i Mölleberga på lördag kl. 13.00. Läs mer på www.klippare.se
Hörselskydd rekommenderas.

//Lena

0 kommentarer: