måndag 7 juli 2014

Gruppträning

Idag var jag med på Grahams ordinarie träningsgrupp med lite blandat novice- och openhundar. Totalt var vi 8 hundar inkl. den Graham själv hade med sig ut.




Till att börja med hade jag Knox med mig. Vi körde lite blandade övningar. Vi började med hyfsat långa halvblinda linjer rakt och diagonalt över dike och å. Vi gick sedan in i skogen för att köra blinda linjer, först längs med en skogsväg som vek av där vi skulle stoppa hundarna och vinkla en liten bit in i skogen och sedan en apport diagonalt snett över en skogsväg och upp i en glänta 50 meter upp i skogen. Vi avslutade med markeringar på en walk-up på fältet.
Knox skötte sig exemplariskt idag och var faktiskt den hund som löste uppgifterna bäst av alla så lite stolt var jag.

När vi var klara med detta gick vi tillbaka upp mot Grahams hus och några av oss bytte till lite yngre hundar, bl a jag till Bull. Vi körde en övning där vi gick fram två och två och omväxlande skickade på en halvblind (samma ställe Bull hämtade på igår) och på en fördröjd markering över dammen. Även Bull gick som en klocka idag.



Vi avslutade med en gemensam fika inne hos Graham med nybakt kaka.

Planen är definitivt att komma tillbaka till England för mer hundträning i framtiden.
Jag glömde igår att tacka Jill och Leo för deras stora gästfrihet. STORT TACK!

//Lena och övriga klanen

0 kommentarer: